Terug van vakantie ( deel 2 )

Spanje,

Onze eerste kennismaking met Spanje verliep heel voorspoedig onder een lekker zonnetje. De wegen zijn mooi, slingeren zich langs de bergen en het asfalt is in een prima conditie. Wat wil een mens nog meer.

Nou, na afloop van de dag een leuk hotelletje, een goede maaltijd en na nog wat extra versnaperingen een goed bed. Bij Hotel Sole in La Pobla de Segur vonden we de meeste zaken tegen een redelijke prijs. Het avond-maal was jammer genoeg wat minder want de eetzaal, verstopt midden in het hotel, was maar magertjes bezet en dat levert een matige ambiance op.

De volgende dag, het is dan inmiddels 4 juni geworden, onze tocht door de Pyreneeën in oostelijke richting verder vervolgd.

Tenminste, als ik niet zo vreselijk handig was geweest om m’n sleutels tijdens het optuigen van de motor op één van de koffers te leggen ten einde met gezwinde spoed de weg op te draaien. En Janneke dacht: “hé, daar liggen sleutels, nou ja, die vinden ze wel”. Ze had gelijk want toen ik na ruim 10 km terug had gereden kreeg ik ze gelukkig in m’n handen gedrukt door de hotelmanager. Pfff… En dat was al de tweede keer dat ik een dergelijke truc had uitgehaald. Eerder in Frankrijk had ik nl. m’n bril op een koffer gelegd voordat ik m’n helm opzette en was eveneens braaf weggereden. Om een of andere reden kwam ik daar al snel achter dus de motor neergezet en 100m teruggehold langs de afgelegde weg naar de parkeerplaats. Niks, nada, noppes te vinden. Sh*t. Na mij ging Janneke het nog even proberen en die vond gelukkig mijn bril terug. Een paar dames hadden ‘m opgeraapt en op een hek neergelegd zodat ik ‘m niet vond. Ze zagen Janneke echter zoeken en dus kwam het alsnog goed. Dankzij de Lidl  “Leatherman” imitatie tang is de bril weer ergonomisch hersteld. En we waren pas een paar dagen op weg..

Omdat Corsica als doel van deze vakantie op dat moment nog steeds in onze hoofden zat hebben we toch wat vaart gemaakt en bereikten we in de middag ineens Lloret de Mar aan de Costa Brava. Moet niet gekker worden want daar willen we normaliter toch echt niet heen. Nu hebben we het maar bekeken als een soort “bezienswaardigheid” en geprobeerd te ontdekken waarom hordes Hollanders deze plaats, of het er vlakbij gelegen Blanes, als vakantiedoel voor ogen hebben.

Niet dat we daar veel tijd aan hebben gespendeerd, we stopten alleen voor de stoplichten, maar een antwoord hebben we niet gevonden. Wat we wel hebben gevonden is de kustweg langs de Middelllandse Zee en die hebben we in noordelijke richting gevolgd. Omdat het nog vrij rustig was qua vakantiegangers konden we de motoren nog flink de sporen geven. Heerlijk rijden is dat toch, ook al zijn we allebei bepakt met 3 koffers en een tanktas. De beide BMW’s geven wat dat betreft geen krimp. Voor de overnachting kwamen we uit in Torroella de Montgri, wie kent het niet….Overnacht hebben we In Hotel Coll, gegeten en gedronken hebben we op een oud pleintje midden in het plaatsje. Voelde best goed.

5 juni 2013

Na een goede nachtrust hadden we de volgende dag een redelijk korte etappe.

Ons doel was Narbonne alwaar we zo’n 11 jaar geleden voor het laatst waren geweest op Camping Nautique. Aldaar een mobile-home gehuurd (vroeger heette dat gewoon een sta-caravan) om de motoren en onszelf een dagje rust te gunnen.

Ook nog even gewinkeld in één van de vele aanwezige winkelketens. Onze keus viel op Carrefour omdat die gasten van alles en nog wat hebben waaronder bijvoorbeeld een USB kabel (geschikt voor data) met micro-usb aansluiting want die was ik weer vergeten. De kabeltjes die ik had gepakt waren alleen geschikt voor opladen maar je wilt soms nèt even wat meer. Je GPS met je notebook laten communiceren bijvoorbeeld.

Ook wat gehaald voor de inwendige mens want je moet goed voor jezelf zorgen tenslotte, zoals een lekker ontbijtje met eitje in de ochtend en ‘s-avonds een wijntje op je terras. De rest van deze dag in de middag een dorp met paalwoningen bezocht, te weten het aan de kust gelegen Gruissan. Of die palen er nu echt zijn om eventuele overstromingen te trotseren is mij nooit helemaal duidelijk geworden maar als je naar het witte huis kijkt rechts achter mij op de foto, dan lijkt het er wel op.