De Stal

De huidige motoren zijn van de zgn. “Sport/Toer” categorie en we hebben hiervoor gekozen om een aantal redenen, waarvan de belangrijkste eigenlijk zijn de meer normale (en dus lagere) zithoogte en het gegeven dat wij geen “offroad-ambitie” meer hebben.  Hieronder het nieuwe stel, de 2018 versie van de BMW R1200RS alsmede de 2019 BMW R1250RS. De laatste heeft een wat sterker motorblok en een licht gewijzigde kuip maar verder zijn ze op de kleurtjes na redelijk identiek.

De R1200RS (R1250RS): Deels vloeistofgekoelde boxer met een longinhoud van 1170cc (1254cc), 2 nokkenassen en 4 kleppen per cilinder. Het afgegeven vermogen is 125pk (136pk) bij 7750 rpm. Max. koppel 125Nm (143Nm) bij 6500 rpm (6250 rpm). Uitgerust met o.a. een Alarmsysteem, Dynamic ESA, Stability Control, ABS, Bochten-ABS, Quickshifter, Boordcomputer, Bandenspanningscontrole, Handvatverwarming, CruiseControl, Hill-assist, een geavanceerd remlichtsysteem en uiteraard voldoen de motoren aan de Euro4 norm.

Janneke’s RS, uitgevoerd in de “Sport” versie: 

en Erik’s “Sport” exemplaar.

Het gaat een mooi jaar worden.